Wyciąg do ćwiczeń – skuteczny i efektywny trening całego ciała

Aby Twój trening by jak najbardziej skuteczny i efektywny, wykorzystaj do ćwiczeń kompaktowe urządzenie, jakim jest wyciąg do ćwiczeń. Działanie urządzenia polega na wykorzystaniu oporu dostosowanego do siły, która wkłada się w wykonywanie ćwiczeń. Właśnie dzięki temu rozwiązaniu na wyciągu mogą trenować osoby o różnym stopniu zaawansowania.  Jest to sprzęt, który spokojnie może być używany na siłowni, w gabinetach rehabilitacyjnych, a także w domach. Zajmuje małą ilość miejsca w pomieszczeniu i może być zamontowany do ściany. Wyposażony jest w dodatkowe elementy typu uchwyty, szelki, taśmy, które pozwalają na wykonywanie bardzo urozmaiconych ćwiczeń. Dzięki tym akcesoriom do pracy zaangażowane są większe grupy mięśni, które można odpowiednio wzmacniać, rozciągać i kształtować. Treningi na wyciągu do ćwiczeń poprawią Twoją kondycje i samopoczucie.

Działanie wyciągu do ćwiczeń

Działanie wyciągu do ćwiczeń polega na wprawienie w ruch koła zamachowego, na którym jest nawinięta lina zakończona uchwytem. Trenujący pociąga za uchwyt i wprawia koło w ruch. Stawiany opór o odpowiedniej sile zmusza w ten sposób mięśnie do pracy. Wyciąg do ćwiczeń najpopularniejsze wykorzystuje się w przygotowaniach zadań. Może służyć jako środek zachowujący rezultaty wykonywanych ćwiczeń. Dzięki ćwiczeniom na wyciągu, podnosi się efektywność statyczno-dynamiczna poprzez rozluźnianie i rozwój tkanek miękkich.

Trening na wyciągu do ćwiczeń

W trakcie treningu na wyciągu do ćwiczeń angażowane do pracy są wszystkie partie mięśni. Do osiągnięcia określonych efektów konieczne jest zastosowanie konkretnych planów treningowych. Nie bez znaczenia jest dokładność wykonywanych ćwiczeń i zastosowane obciążenie. Najlepsze efekty osiąga się gdy trening wykonywany jest systematycznie, 3–4 razy w tygodniu. Ćwiczenia na wyciągu wykonuje się w pozycji stojącej i siedzącej. Wyciąg górny rozwija mięśnie grzbietu i ramion, zaś wyciąg dolny wzmacnia i kształtuje bicepsy. W treningach bardziej zaawansowanych do ćwiczeń wykorzystuje się dodatkowe akcesoria:

– taśmy, służące do wzmocnienia górnych partii,

– uchwyty na kostki pomagają w ćwiczeniach ramion i nóg,

– szelki zapewniają stabilizację w bardziej zaawansowanych ćwiczeniach.

Aby osiągnąć założone cele, należy pamiętać, by trening na wyciągu do ćwiczeń był regularny. Tylko wtedy możemy liczyć na to, że mięśnie będą wzmocnione i wymodelowane, tkanka tłuszczowa zredukowana, kondycja poprawiona a nasza sylwetka będzie smukła i wysportowana.